CC1682


Spain, France.
Video/Super-8. 116 min, color, 2016.
V.O French. English and spanish subtitles.

︎︎︎






África, esa enorme gota de tierra extraña que cuelga de Europa, se asemeja en muchos aspectos a ese camino que solo toma la vía del ferrocarril enseñándote la trastienda de fabricas y ciudades. Aquí se puede ver el planeta desde bastidores. En la situación africana, impuesta por los países ricos del norte, se encuentran condensados todos los defectos del capitalismo y la verdadera naturaleza del orden mundial está en este desastre.

Reivindicando que el único punto de vista verdadero es el del oprimido, filmamos durante un año los personajes de este documental.


Africa, that huge drop of strange land which clings from Europe, resembles in many ways to the path that only railroads take showing us the back shop of factories and cities. Here you see the planet from behind the scene. In the African situation, imposed by the rich northern countries, you find condensed all capitalism´s faults and the world order´s true nature is reflected in this disaster.

Vindicating that the only real point of view belongs to the oppress, we filmed the characters of this documentary for a whole year.


L´Afrique,  goutte énorme de terre étrange qui pend de l´Europe, ressemble en quelque sorte au parcours du chemin de fer qui nous fait voir l’envers du décor d’usines et de villes. D´ici nous voyons la planète depuis les coulisses. La situation de l´Afrique imposée par les pays riches du nord condense tous les défauts du capitalisme et la vraie nature de l´ordre mondial se retrouve dans ce désastre.

Ayant la certitude que le véritable point de vue  est celui des opprimés, nous avons filmé  toute au long d´une année les personnages de ce documentaire.









Trailer V.O.S.E 










In her work "On Photography", Susan Sontag reflects on this activity as memento mori, a circumstance that enables it to 'witness the ruthless dissolution of time.' This aspect of
photography lies at the heart of CC1682...

Cristina Aparicio. Caimán Cuaderno de Cine.
“...The various stories are told via an extraordinary selection of remarkably beautiful images.  A thirsty land, songs, horizons, villages where trains no longer stop at, and radiant smiles –  constant expression, which David Reznak immensely enjoyed during his stay in Mali, and which the spectator cannot get enough of.”

Sol Alonso. Mi Petit Madrid.
“...CC1682 is an extremely exciting journey, as if the spectator travelled in a locomotive, which slowly traversed the tracks of a country that not only expresses itself and exists, but mor importantly: a country which, if given the possibility to really become independent, it would know how to begin to heal its open veins.”

Hildy Johnson






Festivals


  • XIII FESTIVAL INTERNATIONAL DU FILM PANAFRICAIN DE CANNES

  • V ARUSHA AFRICAN FILM FESTIVAL. Understanding Africa through film.

  • XXIII FESTIVAL INTERNACIONAL CINE INDEPENDIENTE DE BARCELONA. L´ALTERNATIVA.

  • VI AFRICA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL. Nigeria.

  • XI FESTIVAL INTERNACIONAL CINE DOCUMENTAL MIRADASDOC.

  • I FESTIVAL DE CINE Y DERECHOS HUMANOS DE MADRID.

  • FESTIVAL DE CINE EUROPEO DE KINSHASA.

  • 38th DURBAN INTERNATIONAL FILM FESTIVAL.

  • IX FESTIVAL DE CINE DOCUMENTAL GLOBALE. Montevideo.

  • XII MUESTRA DE CINE EUROPEO. MUCES.Segovia.

  • XV FESTIVAL DE CINE AFRICANO DE TARIFA.

  • Visions du Réel. Doc Outlook-International Market Media Library

  • Krakow Film Market

Screenings


  • CINETECA MATADERO. Madrid.

  • J.A.C.A Jornadas de Arte y Creatividad Anarquista.

  • ARTE, REIVINDICACION Y DERECHOS HUMANOS. Segovia.

  • ESCUELA POPULAR DE PROSPERIDAD. Madrid.

  • CINÉ BRAZZA. Congo Brazzaville.

  • UNIVERSITE DE KINSHASA.

  • FOYER CULTUREL DE GOMA.

  • CENTRO CULTURAL DE ESPAÑA MONTEVIDEO.

  • INSTITUT FRANÇAIS DU MALI.

  • CONSERVATOIRE DES ARTS ET MÉTIERS MULTIMÉDIA. Bamako.

  • SALA BERLANGA. Madrid

  • "LOS VIENTOS DE ÁFRICA": INSTITUTO CERVANTES de Casablanca, Fez, Tetuán, Marrakech, Bruselas, El Cairo y Pekín.